Jules D beste

Op zoek naar het beste West-Vlaamse product: Jules Destrooper pakt uit met uniek lekkers

IEPER - Made in West-Vlaanderen gaat op zoek naar het beste product van de provincie. Wat had u gedacht van het  hartverwarmende  amandelbrood van Jules Destrooper, eigendom van de bekende familie Vandermarliere?

-Over welk product gaat het?

-Choc ’n Croc amandelbrood. Heerlijke stukjes amandelbrood overgoten met een laagje Belgische melkchocolade

-Waar wordt het geproduceerd?

-Het amandelbrood wordt geproduceerd op onze site in Ieper.

-Hoe zijn jullie op het idee gekomen voor dit product?

-We hebben uitvoerig marktonderzoek gedaan waaruit bleek dat snacking/munching in de lift zit. Daaruit is het idee ontsproten om ook een bite-size variant van onze iconische Jules Destrooper koekjes te maken. Daarna hebben we verschillende ideeën in consumentenonderzoek gegoten waarbij de Choc ’n Croc als absolute winnaar naar voor kwam.

-Waarom zijn jullie zo trots op specifiek dit product?

-We zijn heel trots op het feit dat we met deze innovatie een andere consumentenbehoefte beantwoorden en zo ook een nieuwe doelgroep bereiken. Daarnaast is het voor ons merk een heel innovatief product in een nieuw segment terwijl we nog steeds dezelfde kwaliteit en smaak blijven garanderen.

-Wie zijn de voornaamste kopers van jullie product?

-Met de Choc ’n Croc richten we ons op een nieuwe en jongere doelgroep.

-Voor wat staat Jules Destrooper vandaag?

-Wij werken met ingrediënten van zeer hoge kwaliteit: echte boter, Belgische chocolade, amandelen uit Valencia, … Daarnaast zijn onze koekjes ook nog eens 100% natuurlijk, wat inhoudt dat wij er geen kleurstoffen of bewaarmiddelen aan toevoegen. We zijn ook trouw gebleven aan onze roots en bakken onze koekjes nog steeds volgens hetzelfde eeuwenoude recept. Dat zorgt ervoor dat wij de unieke en herkenbare smaak doorheen de jaren kunnen blijven vrijwaren. We blijven steeds innoveren, ook op onze core producten (natuurboterwafel, amandelbrood en Parijse wafel) maar daarnaast zijn wij ook blijvend op zoek naar manieren om te beantwoorden aan het veranderende consumptiegedrag van onze consumenten. Snacking blijft een groeipilaar dus voor 2024 hebben we ook hier weer een heel smakelijke innovatie in petto. Onze koekjes die in meer dan 60 landen te koop zijn worden in West-Vlaanderen geproduceerd door een team van 250 personen.

-Waarom moeten lezers op jullie stemmen?

-Jules Destrooper is een op-en-top Belgisch merk dat doorheen de jaren steeds trouw is gebleven aan zijn waarden. Ondanks het feit dat wij al sinds 1886 meegaan, proberen we toch samen met onze consument te groeien en te innoveren. De Choc ’n Croc is een mooi voorbeeld van hoe we inzetten op trends en tegelijk trouw blijven aan alle zaken die ons zo uniek maken als merk.