The Oval Office gaat voor het bos en de natuur

bosjeboske

Het live communicatiebureau The Oval Office zal de komende drie jaar de communicatiecampagnes- en tools voor het Agentschap voor Natuur en Bos verzorgen. Na een pitch met vier andere bureaus, koos het Agentschap voor de aanpak van The Oval Office die gericht is op een mix van creatieve communicatie en verrassende merkbelevingen. In opdracht van het Agentschap voor Natuur en Bos ontwikkelt het bureau al voor het derde opeenvolgende jaar de campagne van de Week van het Bos.

Binnen het Agentschap voor Natuur en Bos werken elke dag 850 medewerkers aan het behoud, de bescherming en de ontwikkeling van natuur, bos, parken en openbaar groen in Vlaanderen. Teneinde eenvormigheid en continuïteit te creëren in zijn interne en externe communicatie schreef het Agentschap een aanbesteding uit voor een raamovereenkomst van drie jaar.

The Oval Office dat zich steeds meer als full-service communicatiebureau profileert heeft het Agentschap kunnen overtuigen door de geïntegreerde aanpak die het voorstelde. Zo zal het bureau haar expertises zowel op het vlak van creatieve communicatie als van content marketing, PR en live inzetten in het kader van de interne en externe campagnes voor het Agentschap.

Eén van bekendste communicatiecampagnes van het Agentschap is de Week van het Bos. Die wordt opnieuw verzorgd door The Oval Office. Onder het motto ‘De Natuurhelden staan paraat’ staat de campagne dit jaar in het teken van de boswachter, en de honderden andere helden die hem of haar bijstaan om de Vlaamse natuur te doen schitteren. Van gisteren zondag tot en met zondag 18 oktober kan het publiek tijdens boswandelingen, belevings- en kinderspeurtochten op ontdekking gaan ‘achter de bomen’ van het bos.

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office “live driven” merkbelevingen die organisaties én hun doelgroepen positief verrassen, inspireren en engageren. Het bureau werkt vanuit Antwerpen, Brussel en Gent en telt 35 medewerkers, experten in communicatie, content marketing en PR, corporate and marketing evenementen en brand activation. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder Aquafin, Agentschap voor Natuur en Bos, BASF, BMW Belux, bpost bank, Brussels Hoofdstedelijk Gewest, DEME, Dominique Models, FM Brussel, Kanselarij van de Eerste Minister, Kenwood, MINI, Nintendo, Nederlandse Taalunie, Proximus, Red Bull, Rentokil Initial, Reynaers Aluminium, SD Worx, Sodexo, Stad Antwerpen en Unilin.