Nieuwe website van MeetingKempen wijst bezoekers sneller de weg

meetingkempen

Op een bijeenkomst in de Priorij van Corsendonk in Oud-Turnhout heeft MeetingKempen vzw zijn vernieuwde website voorgesteld. De organisatie telt een 40-tal partners uit de meeting- en eventindustrie in de streek. De nieuwe website maakt het bezoekers makkelijker de weg naar die partners te vinden.

MeetingKempen reikt ondernemingen die een seminarie, bedrijfsfeest, incentive of teambuildingactiviteit in de Kempen willen plannen, een helpende hand. Een belangrijk instrument is de website. “Voortaan kan je zoekcriteria invullen”, vertelt coördinator Dominic Depreeuw. “Wil je bijvoorbeeld vergaderen of zoek je een teambuilding? Tegelijk geef je aan met hoeveel personen en dan krijg je een aantal partners voorgesteld. Je mail vertrekt rechtstreeks naar de partner die dan meteen een offerte kan maken."

Meer partners in het westen
De financiering van MeetingKempen gebeurt door de partners zelf, die een jaarlijks lidgeld betalen, en door Toerisme Provincie Antwerpen. “Ik stel vast dat de meeste partners zich nu in het centrum en het oosten van de Kempen situeren. Er ligt nog potentieel in het westelijk deel van de Kempen”, aldus Depreeuw, die tijdelijk Stefanie de Chaffoy vervangt. De nieuwste partners van MeetingKempen zijn MOSS Events uit Zoersel en Floreal Kempen in Lichtaart.

“Wij krijgen jaarlijks twintig tot dertig aanvragen binnen via MeetingKempen”, zegt Luc Meeus van Locat Events uit Kasterlee, één van de partners van het eerste uur. “Is dat veel? Het kan misschien beter. Voor ons is de belangrijkste reden om lid te zijn de contacten die we leggen met de hotels en feestzalen in heel de Kempen. We werken veel met hen samen. Omgekeerd, wanneer wij vragen krijgen naar overnachtingen of seminaries, geven wij die door aan hen. Nog een pluspunt van MeetingKempen is de gezamenlijke deelname aan beurzen.”