Creatic_NieuweAfbeelding

Creatic zet volgende stap met verdubbeling kantoorruimte

Creatic helpt kmo’s online uitblinken. En daar slaagt het full service digital agency uit Pelt met glans in. Wat begon op een zolderkamer groeide uit tot een succesvolle onderneming met 15 medewerkers. Intussen is de kantoorruimte uitgebreid (een verdubbeling!) en zijn de ambities aangescherpt: “We willen dé referentie in de online wereld worden”, vertelt zaakvoerder Rob Cuijvers.

Creatic heeft al meer dan 10 jaar een vaste rol in de markt en een enorme expertise in web- en brandingsprojecten. De afgelopen jaren breidde die expertise uit en bestaat intussen 50% van de activiteiten uit online marketing, sociale media en video.

“Kmo’s worden zich steeds bewuster van het belang van marketing en met onze unieke marktpositie kunnen wij hen volledig ontzorgen. Creatic staat voor hoge prestaties op de werkvloer binnen een huiselijke sfeer, wat zorgt voor kwalitatieve projecten op maat van de klant. Dat levert steeds boeiende samenwerkingen op.”

Allround aanpak

De online zichtbaarheid van je bedrijf, daarmee helpt Creatic je het verschil maken. “Als je bij een winkel komt waar het licht standaard niet brandt, twijfel je of die winkel nog wel open is. Hetzelfde geldt vandaag online: wanneer je bijvoorbeeld op sociale media al lang niets meer van je hebt laten horen, dan vragen potentiële klanten zich af of je nog wel bestaat.  Onderschat het dus niet: als je online identiteit en aanwezigheid niet in orde is, dan gaat dat ten koste van het aantal aanvragen.”

Creatic vertaalt de uitdagingen van kmo’s in een realistisch digitaal marketingplan en voert dat nadien ook uit. Dat gaat van een website, volledige branding, sociale media tot videoproducties, fotoshoots, online adverteren én webshops. Consumenten verwachten anno 2022 dat ze jouw aanbod online kunnen bestellen. “Met ons eigen webshopsysteem bieden we de kmo’s de kans om op de trein van de e-commerce te springen. We hebben dan ook een eigen webshopsysteem ontwikkeld dat we op maat van de klanten kunnen inzetten.”

Voortdurende groei

Deze aanpak heeft Creatic laten groeien tot een team van 15 mensen, maar de ambities van Creatic reiken verder. Het agency verdubbelde recent haar kantoorruimte en heeft dit jaar nog de ambitie om verder uit te breiden naar 20 digitale professionals.

“We kijken niet zozeer naar het diploma, wel naar de motivatie en ambitie. Ik neem hier het voorbeeld van collega Joris: hij was magazijnier maar van jongs af aan al bezig met programmeren en websites. Twee jaar geleden startte hij bij Creatic en intussen is hij manager van de webshops. Persoonlijke groei staat centraal binnen dit zeer familiale bedrijf en dat weerspiegelt zich ook in de projecten: warm, opmerkelijk en met impact.”

Creatic maakt lokale ondernemingen online succesvol.