Callant alweer op overnamepad

Pwestservice 1eter Callant, stichter en zaakvoerder van het gelijknamige verzekeringskantoor Callant Verzekeringen uit Oostkamp, heeft een nauwelijks te stillen honger voor overnames. Zopas heeft hij het Brugse kantoor Westservice van zaakvoerder Koen Cloet in de groep Callant Verzekeringen geïntegreerd. Hierdoor worden ongeveer 350 nieuwe bedrijven klant bij Callant. Na deze overname versterkt Callant zijn positie over heel Vlaanderen.

De geconsolideerde premie incasso van de verschillende vestigingen bedraagt nu al ongeveer 110 miljoen euro, exclusief Westservice en dit met een honderdtal medewerkers. Callant Verzekeringen is inmiddels een stevige top tien verzekeringsmakelaar in België, maar is nog steeds een onafhankelijke speler zonder externe aandeelhouders. Deze overname heeft niet alleen een financieel  impact, maar door de persoonlijk knowhow van Koen Cloet van Westservice wordt Callant ook een specialist in reisverzekeringen. Westservice is immers sinds jaar en dag de verzekeringsmakelaar van Touroperator Jetair , met jaarlijks twee miljoen reizigers , waarvoor reisbijstandsverzekering , annulatieverzekering, bagageverzekering en fietsverzekering uiteraard zeer belangrijk zijn. Koen Cloet ziet een meerwaarde in het samengaan met Callant: "Gezien de steeds complexer wordende regelgeving en de snelle evolutie wat betreft digitalisering, zijn we bij Westservice  enige tijd terug op zoek gegaan naar een partner die ons hierin kan ondersteunen," aldus Cloet. Ik ben blij dat wij die partner hebben gevonden bij Verzekeringskantoor Callant bij wie wij dezelfde waarden aangetroffen, waar ook de klant centraal staat en alles in het werk wordt gesteld om die klant de beste service te verlenen. Uiteraard blijf ik het aanspreekpunt voor alle Westservice klanten in de toekomst, maar door de samenwerking met het Callant team gaan we onze service graad nog kunnen verhogen en krijgen we toegang tot nog meer verzekerings-knowhow in diverse niche markten ." (KC)