Scherpreel Cis-min

Cis Scherpereel wint e-commerce award

KORTRIJK - Voor de vijfde keer op rij werden de SafeShops Awards uitgereikt. Vijftien Belgische webshops mochten een award in ontvangst nemen. Ter gelegenheid van de vijfde editie werd voor het eerst ook de e-commerce persoonlijkheid van het jaar bekroond met de Web Celeb Award. Kortrijkzaan Cis Scherpereel ging met die prestigieuze onderscheiding lopen. 

 

Cis Scherpereel leidt samen met Kurt Ostyn het Kortrijkse marketingbureau Mex United, dat gevestigd is aan de Julien Liebaertlaan. Voor Cis Scherpereel kwam die erkenning als een beloning voor het harde werk. "Ik voel dit als een hartverwarmende waardering voor het delen en verbinden van kennis inzake e-commerce", aldus de laureaat. "Een rol die mij zelf ontzettend veel energie geeft trouwens. Blij dat ik dat met deze erkenning op zak met nog meer passie dan voorheen kan blijven doen voor ondernemers met ambitie."

"Het succes van een webshop wordt door de online consument bepaald," zo luidde de commentaar van de jury. "Het zijn zij die hun weg moeten vinden naar de online shop, ze moeten aangetrokken worden door het aanbod en uiteindelijk tot de aankoop overgaan. Het leek ons dan ook logisch om net die online consument, de klant, te vragen om hun webshop te beoordelen door middel van een vragenlijst. Om de winnaars te bepalen deed SafeShops.be daarom een beroep op de ervaringen van bijna 4.000 online shoppende consumenten."

Groeiende sector

De Belgische e-commerce groeit nog steeds en dat is het resultaat van de inspanningen van heel wat mensen. Met de uitreiking van de Web Celeb Award wil SafeShops.be, de Belgische associatie voor de e-commerce sector, een persoon bekronen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van e-commerce in België.

"Als sectorvereniging vinden we het belangrijk dat inspanningen die bijdragen aan het succes van e-commerce beloond worden", aldus Greet Dekocker, managing director Safeshops.be. "De finalisten hebben elk op hun eigen manier meegewerkt aan het Belgische e-commerce verhaal. Ze zijn als het ware een van de drijvende krachten achter de ontwikkeling ervan. De winnaar is dan ook een terechte, charismatische ambassadeur die een jaar lang de sector zal vertegenwoordigen.