Be delicious campagne

Herwig Dejonghe blijft met Be Delicious zijn concept verder uitrollen

Be Delicious, het concept dat enkele jaren terug bedacht werd door Herwig Dejonghe (ex-Pinguin), blijft timmeren aan de weg. Bedoeling is de mooie voedingsproducten  en -concepten van eigen bodem (chocolade, bier, groenten, vlees, enzovoort) positief in de kijker te plaatsen en zo dus ook de Belgische eetcultuur te promoten, zowel in eigen land als in het nabije of verre buitenland. Binnen het netwerk zijn vooral veel West-Vlaamse bedrijven betrokken.

Nu pakt Be Delicious, met thuisbasis Roeselare, uit met een nieuwe troef. Om ook in eigen land event catering met een Belgische invalshoek te promoten, wordt een deal aangegaan met Ten Dauwe uit Aalter. Dit ervaren cateringbedrijf staat onder leiding van Peter De Groote, een van de Belgische meesterkoks. Be Delicious  selecteert kwaliteitsproducten van 25 artisanale producenten uit België onder de noemer "Belgian Food Artisans". Ze vormen een mooie staalkaart van wat onze gastronomie te bieden heeft. Het zijn allen producenten die de traditionele bereiding, de keuze van de grondstoffen en de kwaliteit van hun eindproducten hoog in het vaandel dragen. Met deze selectie Belgische, hoofdzakelijk West-Vlaamse topproducten, heeft Be  Delicious nu samen met Ten Dauwe een aantal formules uitgewerkt voor evenementen. Lekker Belgisch van aperitief tot dessert, zeg maar. Cateraar Ten Dauwe staat in voor de service op het evenement. Be Delicious gaat er van uit dat heel wat bedrijven, overheidsorganisaties of culturele initiatieven vaak ook buitenlandse gasten ontvangen. "Op zo’n evenementen wordt er zelden voor geopteerd om in de keuze van producten en gerechten aandacht te schenken aan de Belgische gastronomie", aldus Herwig Dejonghe. "Nochtans zijn dit de uitgelezen gelegenheden om de troeven van onze Belgische eetcultuur uit te spelen. Samen met Ten Dauwe en 25 bedrijven proberen we daar verandering in te brengen."