Nieuwe portaalsite voor golfspelers

00000000000golf

Maarten Cosijn uit Erpe-Mere en Dieter Van Aken uit Geel  hebben dit jaar 1 januari gevierd op een wel erg originele manier, te weten met de lancering van de de gloednieuwe portaalsite http://www.belgiangolfers.be. “Voor golfers was het in de wirwar van informatie tot nu toe bijzonder moeilijk om hun weg te vinden naar wat ze precies over de verschillende Belgische clubs wilden weten," aldus de initiatiefnemers. "Onze responsive portaalsite wil met info over onder meer faciliteiten, tarieven en toeristische trekpleisters in de buurt die leemte opvullen.”

De portaalsite wil ook de golfers informeren over acties bij Belgische clubs, waarbij ze bijvoorbeeld 18 holes kunnen spelen en van een lunch kunnen genieten. Tot nu toe was die info enkel terug te vinden op de sites van de clubs zelf, zodat eigenlijk alleen de “inner circle” werd bereikt. Maarten Cosijn maakt zich sterk dat de nieuwe site kan bijdragen om de bezettingsgraad van de terreinen en van de restaurants van de clubs te verhogen. De bekendste golfclubs in West-Vlaanderen bevinden zich in Damme, aan de kust (Knokke, Koksijde), in Ieper en in Waregem.

De ambities van het duo Cosijn-Van Aken reiken echter ook verder. “De vele mogelijkheden voor buitenlandse toeristen, die bij een bezoek aan ons land ook graag een balletje willen slaan, bleven tot nu toe enorm onderbenut”, geeft Maarten Cosijn aan. “Vandaar dat we de portaalsite nu al de info vermeldt in het Nederlands, het Frans en het Engels. Daar komt nu ook nog het Chinees bij om zo de groeiende markt van Aziatische toeristen aan te spreken.” Maarten Cosijn en Dieter Van Aken werken daarvoor samen met verschillende gespecialiseerde partners. Tegelijk zal De Belgische touroperator Golf Direct op de website constant promoties publiceren met reisaanbiedingen voor Belgische golfers die een internationale last minute willen boeken die gericht is op golfen in het buitenland. De portaalsite heeft volgens de initiatiefnemers alle troeven in handen om de nog altijd talrijke adverteerders aan te trekken die de golfers als doelpubliek hebben. Maar de inhoud blijft de eerste prioriteit. (GD/KC)