Callant Peter

Peter Callant doet 21e overname

OOSTKAMP - 31 jaar nadat hij zijn eigen verzekeringskantoor startte - inmiddels ook aangevuld met financieel advies - tekent Peter Callant voor zijn 21e overname.  Dit maal wordt de Antwerpse Groep Apers & Co overgenomen, geen kleine speler. Callant Verzekeringen & Financieel Advies kondigt ook versterking aan van zijn managementteam met de komst van Henri Steyaert. Met een vernieuwde strategie en organisatie wil Callant de komende vijf jaar een verhoging in omzet realiseren van 150 miljoen naar 250 miljoen euro premievolume. Qua bedrijfsvitaliteit mikt Callant daarbij op een 20 procent EBITDA.

Zowel de overname als de versterking met Henri Steyaert  passen in het nieuwe strategisch vijfjaren plan waarmee verzekeringsmakelaar Callant zich in de toekomst verder wil richten op de kmo-markt en die van de vrije beroepers.

Het Antwerpse kantoor Apers werd in 1983 opgericht door Paul Apers die door de jaren heen een 6 tal kantoren in de regio Antwerpen heeft overgenomen. Het cliënteel bestaat vooral uit kmo's maar ook uit vertegenwoordigers van de Antwerpse bourgeoisie met grotere herenhuizen. Net zoals Callant kan ook Apers bogen op een rijke traditie en een waarden gedreven aanpak, wat de overname logisch en praktisch maakt. In dat groeiproces blijft Callant trouw aan de missie waarmee ze al jaren haar klanten bedient: als betrokken makelaar de klant levenslang ontzorgen, op elk vlak.

Interne en externe groei

Na de integratie van de groep Apers in het kantoor van Callant Antwerpen wordt het belang en de impact van Callant in de Antwerpse regio nóg groter. Met deze overname verstevigt Callant zijn positie in de top 10 van Belgische makelaars en zal het de komende jaren blijven inzetten op interne en externe groei.

Om dit te realiseren staat de ‘connectivity’ met de klant dan ook centraal. De verwachtingen omtrent en de beleving van de geboden diensten en oplossingen zijn belangrijke maatstaven voor de toekomst bij Callant. Het verwerven van dergelijke inzichten komt mede tot stand op basis van contact met en feedback van de klant, op regelmatige basis, zowel binnen als buiten de professionele sfeer. “De verbinding die we als sportiefste makelaar met onze klanten maken in de tribune van een voetbalmatch, topkoers of de zeer gesmaakte CEO events zijn voor Callant belangrijke contactmomenten om het perspectief en de inzichten van onze klant beter te leren kennen”, zegt de gedreven ondernemer die Peter Callant is.

Het is de ambitie van Callant om vanuit die inzichten nog meer te focussen op kwaliteit binnen de verzekering specialisaties waarbij klanten bediend worden vanuit een één op één relatie met zowel hun vaste accountmanager als hun vaste dossierbeheerder, aangevuld met een expert of specialist per tak op afroep. Advies op maat wordt daarbij de norm.

Strategische versterking

Callant is een familiebedrijf waarbinnen waarden zoals integriteit en transparantie belangrijk zijn en blijven in de toekomst. In het kader van de vernieuwde strategie kan ook een doorgedreven professionalisering niet ontbreken. In dat opzicht zal Henri Steyaert de positie van Chief Strategy Officer op zich nemen.

Henri Steyaert heeft zijn strepen onder andere verdiend als CEO van Marsh Belux. Zijn ervaring om een bedrijf zowel strategisch als operationeel te aligneren met de missie en visie van dat bedrijf zijn de grote troeven die hij met zich meebrengt.