Rekruteringsbedrijf Hays volgt het marketingvoorbeeld van Deloitte

Het hays2rekruteringsbedrijf Hays, wereldwijd een grote naam in de sector, is voor de uitbreiding van zijn wagenpark terecht gekomen in West-Vlaanderen, meer bepaald in Kortrijk. Bij de lokale autodealer Monserez (dat ook bijhuizen heeft in Aalbeke, Harelbeke en Ieper) wordt een niet nader genoemd aantal premium auto's aangeschaft. Dit maakt deel uit van het verloningspakket voor de eigen medewerkers. Hays hoopt met deze actie ook te scoren als marketingtool in het straatbeeld. Deloitte wees jaren terug al de weg door sales medewerkers het veld in te sturen met auto's in eenzelfde blauw-groene kleur.

Hays heeft verschillende specialisaties en ervaringsniveaus. Voor de junior profielen en ervaren profielen heeft het bedrijf respectievelijk voor de MINI Clubman en BMW 1 gekozen. Hiervan zijn er sinds januari al respectievelijk tien en elf stuks afgeleverd. Bij de senior en management medewerkers kozen ondertussen ook al vier collega’s voor de BMW 2 Reeks of de BMW X1. CFO Philippe Dullaert wijst op het belang van de investering : “Na een grondige analyse bleek dat we onze medewerkers een betere ervaring konden bieden, zonder dat we daardoor een heleboel extra moesten investeren," aldus Dullaert. "Onze mensen zijn experts in rekrutering en selectie, die regelmatig op klantenbezoek gaan. Naast hun kennis is dan ook kwaliteit en uitstraling van belang.” Hays heeft wereldwijd 9023 werknemers in 240 kantoren en 33 landen. (KC)