Nacht van de marketing-13

Studio Copain lanceert ‘Nacht van de Marketing’ in Kortrijk Xpo

KORTRIJK - Het nog jonge Kortrijkse communicatie- en marketingbureau Studio Copain pakt uit met een nieuw en aantrekkelijk concept: de Nacht van de Marketing. Het event staat half maart op de agenda van Kortrijk Xpo. Een première en een met veelbelovend potentieel, gezien de specifieke doelgroep. Studio Copain werd drie jaar terug opgericht door Floris Benoit. 

Op donderdag 14 maart 2024 strijken honderden marketeers en ondernemers neer in Kortrijk Xpo voor wat best omschreven kan worden als ‘hét afterworkevent van de sector’

"De keuze om een écht afterwork feestje te organiseren is niet toevallig," aldus zaakvoerder van Studio Copain Floris Benoit: “Ik voel dat de marketingsector één van de meest enthousiaste en extraverte sectoren van Vlaanderen is. En net die sector belandt net iets te vaak op netwerkevents in een duf kantoorgebouw met belegde broodjes. Veel respect voor belegde broodjes, maar dat kan beter vinden we. Ik geloof bovendien enorm in de kracht van informeel ‘ontmoeten’. Lees: we moeten elkaar vaker zien, om elkaar liever te zien. De sector is te klein om op een eilandje te zitten. Wij willen samenwerken en verbinden.”

Stevig feestje

Nacht van de Marketing start met drie sprekers die elk één concrete marketingcase brengen. Elke spreker krijgt hiervoor maximaal 20 minuten. “Zo houden we het inhoudelijke deel kort en bondig", zegt Benoit. "De drie sprekers maken we later bekend maar worden sprekers uit de brede sport-, cultuur-, media-, entertainment- en retailsector. Als marketingbureau richten we ons al ruimte tijd op deze sectoren en met succes: de impact van onze campagnes op die sectoren is groot. Hoog tijd dat we die sectoren vaker een podium geven.”

Na de drie sprekers is de avond voorbehouden voor een stevig feestje.