creme ann-c en rik

IJsfabriek Crème de la Crème is overgenomen

De succesvolle ijsproducent Crème de la Crème uit Hasselt behoort voortaan tot de grote voedingsgroep Greenyard. Het bedrijf dat 25 jaar geleden werd opgericht door Rik Zweegers en zijn echtgenote Ann-Catherine Nulens, was vooral in trek omwille van de specialisatie in pure-plant-ijs, dus zonder zuivel.

Crème de la Crème bestaat een kwart eeuw. Oprichters Rik Zweegers en Ann-Cathérine Nulens hebben een schitterend groeiparcours afgelegd met hun bedrijf. De ijsfabriek heeft steeds ingezet op innovatie en wist zo een mooi marktaandeel te verwerven in binnen- en buitenland. De afgelopen jaren ging Crème de la Crème zich steeds meer toeleggen op de productie van 'gezond' ijs, met minder calorieën en zonder toegevoegde suikers. Ook de lactosevrije desserts, zoals fruit-ijsjes, konden op een stijgende vraag rekenen. Er werd fors geïnvesteerd om die bedrijfstak verder uit te bouwen.

Het is vooral door de specialisatie in de pure-plant categorie dat Crème de la Crème de belangstelling wist te wekken van grote voedingsbedrijven, zoals Greenyard. Het beursgenoteerde bedrijf, dat onder meer Greenyard Prepared (Noliko) in Bree in portefeuille heeft, gelooft sterk in de toekomst van gezonde voeding, en dus ook in desserts. Vandaar de overname van Crème de la Crème met hun divisie Greenyard Frozen.

Rik Zweegers, CEO van Crème de la Crème, legt uit: "Ik ben blij dat het bedrijf dat Ann-Catherine Nulens en ik 25 jaar geleden hebben opgericht, verder zal groeien binnen de Greenyard Groep, mede dankzij haar wereldwijde toegang tot de markt. Ook wij merkten al langer de groeiende vraag naar pure-plant ijs op. Nu kunnen we met Greenyard de wereld van diepvriessnacks verder omvormen en meerwaarde creëren voor zowel retailers als consumenten die steeds vaker op zoek zijn naar smaakvolle en gezonde opties in de categorie."

Francis Kint, CEO van Greenyard, voegt toe: "We zijn blij om het Crème de la Crème-team op te nemen in de Greenyard-familie en onze kennis en productiecapaciteit van pure-plant ijs, hier in België, verder te versterken. We zijn ervan overtuigd dat de vraag naar lekkere, gezonde, pure-plant snack- en dessertproducten zal blijven groeien. Daarbij past het bedrijf naadloos binnen onze Europese logistieke keten in de diepvriescategorie en kan ze mee de vruchten plukken van onze wereldwijde toegang tot de grootste retailers."