mondo

Milano opent vestiging voor modieuze jeugd

Milano, de gekende kledingzaak in Bilzen van Kurt Wijnen en Cindy Bollen, breidt uit met een extra winkel voor jongeren. Milano Mondo, zoals de nieuwe zaak heet, zorgt bovendien voor bijkomende tewerkstelling.

Woensdag is de officiële opening van Milano Mondo, meteen het vierde luik van het snelgroeiende bedrijf. De familiezaak ging van start in 1985, aanvankelijk met alleen herenmode. Dat is vandaag nog steeds de belangrijkste focus. "In 2015 zijn we gestart met een eigen atelier en in 2017 is er het maatwerk van onze afdeling Tailoring bijgekomen", legt Kurt Wijnen uit. Nu volgt dus een specifieke winkel voor jongeren, zowat vanaf 16 jaar.

Met de opening van 350 m2 extra winkelruimte, gaan de zaakvoerders in tegen de trend van online shopping. "Ondanks dat de retailsector in Limburg onder druk staat, geloven we sterk in de detailhandel die toch nog durft te investeren tijdens de transitiefase die onze sector momenteel doormaakt", legt Kurt Wijnen uit. "We zijn overtuigd dat we met de juiste visie het klantenbestand nog kunnen vergroten en klantentrouw realiseren. Zelfs bij jongeren."

Milano investeert niet alleen in bakstenen en inrichting. Er komen ook 3 nieuwe medewerkers bij, wat het totaal op 13 brengt.