Het concept mini-ondernemingen in West-Vlaanderen ontstond in de jaren negentig in de schoot van Voka, en bleek van meet af aan een schot in de roos. Dat was niet anders bij de nieuwste editie. De ingeschreven teams gingen in verschillende poules in dialoog met een jurypanel. De juryleden hadden zich goed voorbereid aan de hand van de zogenaamde Vlajo Markets. Via die Markets maken de teams reclame voor hun concept, posten ze foto’s en filmpjes, leggen ze linken naar hun social media-kanalen en kunnen ze effectief verkopen.
De panelleden, met vertegenwoordigers van Deloitte, BNP Paribas Fortis en Voka, stelden vragen, strooiden met tips en suggesties en gaven op die manier de teams en hun leercoaches alleen maar meer ‘goesting’ om te groeien in hun proces. “We hoorden succesverhalen, uitdagingen die werden aangegaan, staaltjes van omschakelen en snel handelen en vooral veel passie”, aldus de panelleden.
Voor meer info: neem eens een kijkje op de Vlajo Market, via de zoekfunctie ontdek je ongetwijfeld heerlijke, eerlijke en pure concepten en producten.