Poppies CEO

Poppies publiceert eerste duurzaamheidsrapport

ZONNEBEKE - Poppies Bakeries, leverancier van bakkerijspecialiteiten met hoofdzetel te Zonnebeke, heeft zijn eerste duurzaamheidsrapport klaar. Daarmee laat het bedrijf zien welke stappen het heeft gezet op vlak van duurzaamheid, als belangrijk onderdeel van hun license to operate. Poppies, het bedrijf van de dynamische West-Vlaamse families Castelein en Popelier, is een wereldwijde leverancier van bakkerijspecialiteiten met hoofdzetel te Zonnebeke: koekjes, gebak, macarons, vriesverse desserts en donuts. Vandaag telt Poppies Bakeries meer dan 1.000 medewerkers en 14 bakkerijen verspreid over Europa en de VS. De delicatessen worden aangeboden in meer dan 60 landen wereldwijd, voornamelijk als private label aan retail-, foodservice- en industriële partners.

CEO Patrick Reekmans getuigt met trots: “Als sterk groeiend bedrijf willen we ons inzetten op vlak van duurzaam beleid. Daarom hebben we onze eigen Poppies Green Deal ontwikkeld, waarin we onszelf korte- en lange termijn doelstellingen hebben gesteld om een duurzame impact van onze activiteiten op mens, planeet en product te garanderen. Om deze doelstellingen te bereiken, willen we het concept van duurzaamheid stevig verankeren in het DNA van ons bedrijf en het een belangrijk onderdeel maken van onze license to operate. Daarom stellen wij met trots ons eerste duurzaamheidsverslag voor, dat een link legt met de Europese Green Deal. Het laat zien welke stappen we hebben gezet en hoe we onze duurzaamheidsstrategie verder gaan uitrollen naar de toekomst.”

Inzet op product, planeet en people

Eerst en vooral zet het bedrijf in op het product als dusdanig. "Alle bakkerijspecialiteiten hebben die iconische, vertrouwde smaak waar Poppies Bakeries bekend om staat", zo laat het bedrijf weten. "Zonder in te boeten aan smaak, hebben we onszelf nog belangrijke doelstellingen gesteld tegen 2023 om nog meer in te zetten op kwaliteit, voedselveiligheid, duurzamere ingrediënten en betere ingrediëntenlijsten."

Ten tweede wordt gefocust op de planeet. In het bakproces gebruikt Poppies naast natuurlijke grondstoffen ook water en energie. En om hun koekjes en gebakjes te beschermen en te transporteren zijn er ook verpakkingen nodig. Daarom wordt er naar gestreefd om afval en uitstoot tot een minimum te beperken, zodat het de totale milieu-impact van de hele bedrijfsketen aanzienlijk kan worden verminderd.

Tot slot wordt ingezet op de eigen medewerkers. Daarom wordt er alles aan gedaan om samen een veilige, diverse en boeiende werkplek te creëren waar medewerkers hun talenten en capaciteiten ten volle kunnen benutten en blijven ontwikkelen. Als sterk groeiend bedrijf is Poppies  ook continu op zoek naar nieuwe collega’s. Het bedrijf zoekt momenteel een 60-tal nieuwe medewerkers, vooral operatoren, bakkers, techniekers, teamleaders, magazijniers en ook een duurzaamheidscoördinator om dit alles te verwezenlijken.

info: https://www.poppies.com/nl/jobs

contact: Gudrun Lefevere

foto: Patrick Reeckmans