Vandewiele Victor

Youngsters Victor Van de Wiele en Jochen Mahieu lanceren hun eigen limonade

KORTRIJK -Ondernemen, het zit in ons, zo luidde een bekende slogan van de Provincie West-Vlaanderen. Kortrijkzaan Victor Van De Wiele en Westhoeker (Zonnebeke) Jochen Mahieu geven gestalte aan de slogan met een tweede start-up op minder dan twee jaar tijd. De limonade Skoll moeten tegen maart op de markt te krijgen zijn. Bij de heropening van de horeca?  

Victor Van De Wiele (24) en Jochen Mahieu (20) leerden elkaar kennen tijdens hun studies aan Howest in Kortrijk. "We hebben anderhalf jaar geleden onze eerste onderneming gestart, Switch Visuals", vertellen de youngsters. "Een visueel communicatiebedrijf. Maar we speelden ook al een tijdje met het idee om naast onze services van Switch Visuals ook een product te vermarkten. Aangezien we allebei graag eens een limonade drinken, hebben we besloten om de uitdaging aan te gaan op de drankenmarkt, een concurrerende markt maar een hele mooie  uitdaging voor ons."

 In de tweede helft van het coronajaar werd de tijd genomen om alles in een goede plooi te leggen en na te denken over de finale vermarkting van de frisdrank. "We zijn nu al enkele maanden verder in het project en hebben in december een crowdfunding campagne gestart via Ulule die ons 6.700 euro heeft opgebracht, 700 euro meer dan wat we effectief hadden vooropgesteld, een succes dus", aldus Victor en Jochen. "We zijn momenteel bezig met het op punt zetten van onze smaken/recepten en hopen dit binnen de komende weken af te ronden zo dat we in productie kunnen gaan. We hopen tegen eind maart op de markt te zijn of ons eerste samples te hebben om zo al rond te gaan naar klanten. Er zijn al heel wat horecazaken die interesse hebben en niet enkel in regio Kortrijk. Zo hebben we al aanvragen gehad vanuit Lier en Antwerpen."