Studio Copain Lancering1

New kid on the block: Floris Benoit richt het markante marketingkantoor Studio Copain op

WEVELGEM - Kunnen we het terug over échte marketing hebben? Marketing die raakt, blijft hangen en doet kopen. Met deze binnenkomer straight in the face verwelkomt kersvers starter Floris Benoit zijn bezoekers op zijn website. Met drie 'copains' (Lukas Houthaeve, Pieter Hens, Jelle Lapere) hield hij zes maanden terug zijn boorling boven de doopvont: marketingbureau Studio Copain. En goede marketing begint ook met een uitgekiende uitvalsbasis: pal in het centrum van Wevelgem. 

Het eerste jaar is nog lang niet verstreken maar Studio Copain kan al pronken met sprekende referenties. Op de lijst met klanten onder meer K in Kortrijk, Vives en Mediahuis. Een vliegende start mag dat heten.

Floris Benoit werkte de voorbije acht jaar voor het Mediahuis als manager sponsoring & partnerships. Maar de lokroep van het 'baas in eigen buik' axioma klonk te fel in zijn bovenkamer. Tijd dus voor zelfstandig ondernemerschap, naast zijn sporadische optredens als gastdocent cultuurmarketing bij Vives.

Zoeken naar complementariteit

Studio Copain wil op zijn manier het verschil maken in de markt. "We hebben een pak ervaring in media, sportcampagnes, toerisme en retail", zegt Floris Benoit. "We geloven in impactvolle marketing die raakt, bijblijft en doet kopen. Opvallen tussen de massa, leads genereren en samenwerkingen opzetten. Maar vooral: we doen het zonder veel gedoe en zonder dure woorden. We matchen ook graag met media, influencers of met andere merken die complementair zijn. Daarin schuilt de kracht van samenwerking."

Nog dit: Studio Copain droomt ook van een betere wereld. Voor elke geslaagde campagne wordt ook een nieuwe boom in een bos aangeplant. Dat is een vast engagement.  "Of er een Planeet B bestaa, weten we niet, maar we wilen er alvast nie top wachten", aldus nog Floris Benoit.