Fermette

Broers Depuydt (Fermette, Oostende) slaan grote slag in de Ardennen

OOSTENDE - Het Waalse Père Lejeune en het Oostendse familiebedrijf Fermette bundelen de krachten. Samen vormen ze voortaan de Fermette Food Group, met 100 procent nationale spreiding. Dit onder het algemeen bestuur van de West-Vlaamse broers Yves en Kurt Depuydt. De Fermette Food Group, met een jaaromzet van 110 miljoen euro, wil in heel het land een one-stop-shop zijn voor alle vers specialisten. Dit zowel met kwalitatieve huismerken als met de gevestigde nationale merken.

Achter Fermette staat het familiebedrijf Vleeswaren Depuydt, dat drie generaties geleden als traditionele slagerij begon en vandaag een uitgebreid assortiment fijne vleeswaren, salades, bereide gerechten, diepvriesproducten en kaas aanbiedt aan de markt. Fermette vertegenwoordigt en verdeelt naast alle nationale merken ook tal van exclusieve importgoederen. Daarbij zijn innovatie en duurzaamheid geen ijdele begrippen. De broers Depuydt vormen de schakel tussen de producent en de handelaar met de bedoeling om via een gevarieerde assortiment de verkoop aan de toonbank te stimuleren.

Gelijklopende identiteit

Fermette (Vleeswaren Depuydt) startte in 1945 in Gistel als lokale slagerij. Ook Lejeune is een bedrijf met een lange traditie en in die zin hebben beide partners al veel gemeen met elkaar. Père Lejeune werd in 1935 opgericht in Luik en legde zich oorspronkelijk toe op de productie van traditionele fijne vleeswaren. Sindsdien is het bedrijf in Wallonië uitgegroeid tot een belangrijke speler in de distributiesector van verse voedingswaren en diepvriesproducten.  Het motto van het bedrijf luidt: Le plaisir de servir.  Sinds 2003 heeft Père Lejeune een cash & carry op de vroegmarkt in Luik. Als innovatieve en klantgerichte distributiespecialisten zetten Fermette en Père Lejeune sinds jaar en dag in op groei en continuïteit. "Door de  krachten te bundelen, kunnen we in deze snel veranderende wereld onze kennis uitwisselen, ons vakmanschap versterken en ons assortiment uitbreiden in functie van onze klanten", benadrukken beide bedrijven. Binnen de nieuwe groep behouden beide bedrijven hun identiteit.