Fribona4

Marijke en Patricia Adriaens melden de blijde intrede van de derde generatie bij Fribona

OOSTKAMP - Al 63 jaar zit het diepvriesverhaal in de genen van de familie Adriaens. Marijke en Patricia hebben het levenswerk van hun vader met succes verder uitgebouwd. Na een eerste ervaring in andere bedrijven namen Laurens en Thomas Theys, zonen van Marijke, de afgelopen jaren diverse rollen op binnen het familiebedrijf. Nu de wissel van de wacht voor de deur staat is het aan de 3de generatie om de nieuwe koers te bepalen.

Met een vernieuwd logo en een hippe huisstijl op de website, en de blijde intreden van de derde generatie verklaart Fribona zich helemaal klaar voor de toekomst. me tin het achterhoofd altijd de basisprincipes van de stichter: klanten blijvend warm te maken voor diepvries.

De derde generatie moet nu de ambities helpen waar maken. "We hebben de unieke kans verder te kunnen bouwen op een hele sterke basis, die sinds jaar en dag een huis van vertrouwen is voor haar klanten en medewerkers", zegt Laurens Theys. "Ons team voelt zich thuis in Fribona, we zijn als het ware één grote familie. En dat straalt zich af op onze klanten, die we door de goeie relatie en veelal jarenlange samenwerking ook als familie kunnen beschouwen."

Andere tijden

Dat de tijden in al die jaren veranderd zijn, is een understatement. "Uiteraard evolueren we mee in het digitale tijdperk, we zien bijvoorbeeld dat onze klanten steeds meer de weg vinden naar onze intuïtieve webshop", aldus Thomas Theys. "Maar de persoonlijke aanpak zal steeds ons stokpaardje blijven. Daarenboven zetten we extra in op onze gekende hoge servicegraad."

Als expert in diepvriesoplossingen voor de grootkeukenmarkt biedt Fribona niet alleen een zeer ruim aanbod in diepvriesproducten maar wil het ook een gepast antwoord bieden op de uitdagingen van deze tijd: voor wie kampt met tijdsgebrek, personeelstekorten of te maken heeft met strenge regelgeving. Het huismerk Readychef wordt inhouse geproduceerd en legt de focus op convenience. Belangrijke troef is het brede aanbod van maaltijden.

Ondernemen zit de familie Adriaens diep in het bloed. In 2022 kreeg Patricia Adriaens slag om slinger twee maal erkenning: eerst als meest inspirerende vrouwelijke onderneemster (toegekend door de lezers van Made in) en vervolgens omwille van haar grote maatschappelijke verdienste via deelname aan sociale projecten.